乱步大人是名侦探

【最近在看文豪野犬,为了野犬!!!】
哥们哥们,粉Straykids吗?
(以前发的文都不会更啦,当然也不会删掉)

对角巷(不太清楚会写几章)

推荐BGM《News Soul》


————————————————————————


对角巷—————

“西里斯!这里!”我看到了他,不得不说西里斯那家伙真的有够显眼的,毕竟就他一脸嫌弃看着自家母亲(≖_≖ )

西里斯听到声音之后就催着自家母亲赶紧滚。这样真的好吗?( ´゚ω゚)?

“你看,我也到了,而且你也看到斯诺家的小姐了,可以走了吧?”西里斯一脸不耐烦的说,随后朝我招了招手示意他知道了,马上到

沃尔布加夫人看到这个场面也不想打扰他们,所以走掉了。“你妈走了…”我指了指他身后,“走就走呗,你想去哪?”他‘礼貌’的问,笑死¬口¬ノ,不用想也都知道,他一定会去奥利凡德。于是我回了他一个‘友善’的微笑:“废 品 店

他惊讶的看了看我:“你竟然不想去奥利凡德魔杖店?!你不期待自己的魔杖吗?!”说到这,我缓缓的拿出了我的魔杖,用手摸了摸鼻子说:“你当时没来,所以我先去拿魔杖了,其他的东西我都买好了…”


———回忆奥利凡德魔杖店的事———

西里斯还没有到,我一个人傻站着也不行,所以我先来测魔杖了。

我很快就找到了奥利凡德,讲真,真破……我推开了门,走进去,没有人。“奥利凡德先生在吗?”我小心的说,生怕打扰这安静的气氛。

只听见‘刷’的声音,一种苍老的声音响起:“斯诺小姐您好,我还记得你哥哥的魔杖。他是一个自我矛盾的人,山楂木、龙的神经、11英寸,不易弯折,适合诅咒和治疗……”

我打断了他的长篇大论:“奥利凡德先生!我是来拿自己的魔杖的。”“哦对,你瞧,我说的太起兴了,很抱歉……你的惯用手,斯诺小姐”

“两只手都可以的,先生”“那就难办了…”只见奥利凡德先生絮絮叨叨的说话并走到魔杖与魔杖之间抽出一个盒子,“银椴木、凤凰羽毛、12英寸,不易弯折……来孩子,试试看”

我听着他的话,拿起魔杖挥一下,旁边花瓶碎了一地。“不,不是这个!”说完,又跑回去拿了例外一个盒子“或许是这根。金合欢木、独角兽毛、11又三分之四英寸,非常柔软”我拿着魔杖再次挥一下,有许多装有魔杖的魔杖盒子掉了下来…

“不会,是这个吧…”只见奥利凡德先生犹豫的说,并把一个盒子递给我。“接骨木、夜骐的尾羽

、12英寸、不易弯折”我拿到魔杖,只见红光从魔杖中射出…

“真的不可思议,不可思议”“为什么?奥利凡德先生。”“我记得我每一个卖出去的魔杖。这根是特里劳妮亲自来定制的,简直是第二版的老魔杖!”只见他兴奋的说,“12个加隆,谢谢”我付好钱就走。



Diagon alley-

"Sirius! Here! " When I saw him, I had to say that Cyrus was really conspicuous enough. After all, he was the only one who looked at his mother (_) with a look of disgust. After hearing the sound, Sirius urged his mother to get out of here. Is this really good? ( ´゚ω゚)? "Look, I'm here, too, and you've seen Miss Snow. Can we go?" Sirius said impatiently, and then waved to me that he knew, and immediately went to Mrs. Walburga to see this scene and didn't want to disturb them, so she left. "Your mother's gone ..." I pointed behind him. "Just go. Where do you want to go?" He asked politely, laughing himself to death, knowing without thinking that he would definitely go to Ollivander. So I gave him a friendly smile: "The junk shop". He looked at me in surprise: "You don't want to go to the Ollivander wand shop? ! Don't you expect your wand? !” Speaking of which, I slowly took out my wand, touched my nose with my hand and said, "You didn't come at that time, so I went to get the wand first, and I bought everything else ..." ———— Recalling the wand shop in Ollivander —— Sirius hasn't arrived yet, and I can't stand alone, so I'll test the wand first. I soon found Ollivander, telling the truth, really breaking ... I pushed the door open and walked in, but no one was there. "Is Mr. Ollivander there?" I said carefully for fear of disturbing the quiet atmosphere. Only the sound of "brush" was heard, and an old voice sounded: "Hello, Miss Si Nuo, I still remember your brother's wand. He is a self-contradictory person, hawthorn wood, dragon nerve, 11 inches, not easy to bend, suitable for cursing and treatment … "I interrupted his long speech:" Mr. Ollivander! I'm here to get my wand. " "Oh, yes, you see, I'm sorry ... Your habitual hand, Miss Si Nuo," "Both hands are OK, sir" "That's difficult ..." I saw Mr. Ollivander ramble and walk between the wand and take out a box, "Silver basswood, phoenix feathers, 12 inches, not easy to bend ... Come on, boy, try it. "No, not this!" Say that finish, and ran back to get the exception of a box "maybe this one. Acacia wood, unicorn hair, 11 1/3 inches, very soft. "I waved my wand again, and many wand boxes with wands fell off ..." No, this is it ... "I saw Mr. Ollivander hesitate and handed me a box. "Elderberry, vernon's tail feather, 12 inches, not easy to bend." I got my wand, and I saw red light coming out of it … "It's really incredible, incredible" "Why? Mr. Ollivander. " "I remember every wand I sold. This one was customized by Trelawney herself. It is simply the second edition of elder wand! " He said excitedly, "Twelve galleons, thank you." I'll pay the money and go.



————————————————————————

对角巷的比较难写,我会分几部分来,这是魔杖的部分,下一篇女主和詹姆斯就要相遇了!

੭ ᐕ)੭*⁾⁾

有人或许想问,为什么下章女主就会和詹姆斯相遇,是因为当时的詹姆斯在和莱姆斯尝试交朋友!( ͡° ͜ʖ ͡°)✧

好了,剩下的就不剧透了,也说一遍,下章就不会有英文翻译了(我觉得其实也不需要,就是硬凑字数而已)

评论

热度(1)